onedio
Görüş Bildir
Kamu Görevlileri Atamalarıyla İlgili Önemli Bilgi
İlk defa kamu görevlerine atanacaklar için yapılacak sınavlar ile alakalı olarak genel yönetmelik hükümleri uyarınca Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının kadro ve pozisyonlarına yerleştirme yapmak maksadıyla adaylardan tercih alınacaktır. Hazırlanan Kamu Personel Seçme Sınavı KPSS-2014/3 Tercih Kılavuzunda, ortaöğretim, ön lisans ve lisans düzeyleri ayrı olmak üzere tercih yapılabilecek kadro ve pozisyonlar bulunmaktadır.Adaylar, kılavuza 5 Mart 2014 tarihinden itibaren ÖSYM’nin http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşabilecekler. Adayların kılavuzda yer alan kadro ve pozisyonları tercih edebilmeleri için, 7-8 Temmuz 2012 ve 22-23 Eylül 2012 tarihlerinde yapılmış olan Kamu Personel Seçme Sınavlarından (2012-KPSS Lisans ve 2012-KPSS Ortaöğretim/Önlisans) birine girmiş ve bu sınavların en az birinden ilgili KPSS puanını almış olmalarıgerekmektedir. Yerleştirme işlemlerinde ortaöğretim mezunları için KPSSP94, ön lisans mezunları için KPSSP93 ve lisans mezunları için KPSSP3 puanı kullanılacaktır. Adaylar tercihlerini 5-10 Mart 2014 tarihleri arasında, kılavuzda yer alan kurallara göre, ÖSYM’nin https://tercih.osym.gov.tr internet adresinden TC Kimlik Numaraları ve şifrelerini kullanarak kendileri yapacaklardır. ÖSYM’ye posta yoluyla gönderilen veya elden verilen tercih listeleri geçerli olmayacaktır. Tercih süresi uzatılmayacaktır. haber kaynağı: 724saglik.org/sağlık-haberleri
KPSS'ye Hazırlananlara Altın Değerinde Öneriler...
Milyonlarca adayın gireceği KPSS'ye  az bir sürenin kalması ile birlikte tüm adayların heyecanı artmaya başladı. Yarış son düzlükte kazanılır söyleminden de ilham alarak neredeyse tüm adaylar hazırlıklarını bu dönemlerde üst düzeye çıkardılar.Peki bundan sonraki süreçte eksikleri kapatmak için ne gibi bir yol izlemek lazım?Bu soru hemen hemen herkesin kafasında büyük bir yer işgal ediyor. Öyle ki çoğu kişi eksiklerinden ziyade en iyi oldukları konulara çalışarak boşa zaman harcıyorlar.KPSS test tekniğine dayalı sınavdır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir. Çünkü bu sınava müracaat eden aday sayısı her yıl artmakta kontenjanlarda sınırlı kalmaktadır. Yani kazanmak her yıl bir önceki yıla göre daha da güçleşmektedir. Bu güçlüğün üstesinden gelmek için adayın sınav süresince yaptığı netlerin yüksek olması gerekir. Test tekniğine dayalı sınavlarda başarısızlığın nedeni genellikle bilgi eksikliğinden değil, sorulara yaklaşım tarzından veya soru sitiline aşina olmamaktan kaynaklanır. Test tecrübesi sınav sonucunu etkileyen en önemli etkenlerdendir. Test çözme tekniğini iyi bilmek istenen sonucun alınmasını büyük oranda sağlayacaktır. Sınavdan önce çözülen yüzlerce hatta binlerce sorunun oluşturduğu bilgi birikimi adayın sınavda başarılı olmasını sağlar. Çünkü çözülen her soru gerçek sınav öncesi adaya tecrübe kazandıracaktır. Aday bu bilgi birikimiyle sorulara nasıl yaklaşacağını ve soruları nasıl çözeceğini, hangi yolları kullanacağını , ne kadar süre ayıracağını ve nelere dikkat edeceğini öğrenir. KPSS sorularının özellikle yoruma dayalı olması yani bilgiden ziyade öğrencinin bilgi birikimini kullanmayı ölçen nitelikte olması tecrübeli olmayı ön plana çıkarmaktadır. Tecrübe ise çözülen soru miktarıyla ölçülür. KPSS'de başarılı olmayı hedefleyen adayın test çözerken “bir sorudan ne çıkar canım” diyerek o soruyu yok sayması en büyük hatadır. Çözülen her bir soru tipi aday için bir avantajdır. Sınava hazırlanan adayın çözemediği her sorunun doğru cevabını öğrenmesi gerekir. Test Çözme Becerinizi Arttırın: Bir konuyla ilgili soruları çözmeden önce o konuyu iyi öğrenmelisiniz. Soru çözerek de öğrenip öğrenmediğinizi kontrol etmiş olursunuz. Amaç KPSS’de başarılı olmak ise KPSS niteliğine uygun sorular çözmelisiniz. Soruları kendinize zaman tanıyarak çözün. Çünkü gerçek sınav sadece bilginizi değil bilgi kullanma hızınızı da ölçmektedir. Bu yüzden 120 soru için 120 dakika süre tanınmaktadır. Her sorunun size sınavda sorulabileceğini düşünerek yanıtlamaya çalışın.Çözemediğiniz veya yanlış çözdüğünüz sorunun mutlaka doğru çözümünü öğrenin. Soruyu çok fazla okuyarak zihninizi karıştırmayın. Soruyu çözmenizi sağlayacak soru metninde yer alan önemli kelimelerin altını çizin. Her gün belirli miktarda soru çözmeye çalışın. Soru çözmek sizde bir alışkanlık olsun. Soru kökünü ve soru paragrafını anlamadan şıkları okumaya başlamayın. Önce size verilenleri ve sizden istenenleri iyi belirleyin. Bu sizin cevabı daha kısa sürede ve daha doğru bir şekilde bulmanızı sağlayacaktır. ŞIKLARIN HEPSİNİ OKUYUNUZBütün şıkları okumadan doğru olduğuna inandığınız şıkkı işaretlemeyin. Çünkü bazı sorular sizden en doğru cevabı bulmanızı ister. İki cevap da birbirine benziyorsa, cevap, büyük ihtimalle ikisi de değildir. İki şık birbirinin zıttaysa, bunlardan biri doğrudur. Yanlış olduğuna kesin emin olmadıkça, ilk tahminde bulunduğunuz cevabınızı değiştirmeyin.Doğru çözdüğünüzden emin olmadığınız soru ve sorular varsa o soruya hemen değil de birkaç tane soru çözdükten sonra bakın. Yanlış çözdüğünüz sorulardan ötürü ümidinizi kaybedip karamsarlığa düşmeyin. Çünkü her yanlış çözdüğünüz soru şayet doğru çözümünü öğrenirseniz sizin için bir kazançtır. Çözemediğiniz soruları düşünerek stres yapmayın. Her öğrencinin çözemeyeceği sorular mutlaka çıkar.Uzun paragraftan oluşan soruları,  “uzun soru zordur” yargısında bulunarak o soruyu okumadan geçmeyin. Paragraf sorularının en önemli özelliği cevabının paragrafın içinde gizli olmasıdır. Paragraf sorularında önce soru kökünü okursanız paragrafı daha kolay ve kısa sürede anlarsınız. Bu ise soruyu daha çabuk çözeceğiniz anlamına gelir. Doğru cevaba daha kısa sürede ulaşmak istiyorsanız yanlış olduğuna inandığınız şıkları hemen eleyin. Kalan şıklar üzerine düşünün.NOT TUTMANIN FAYDASISayısal sorularda işlemleri mutlaka kaleminizi kullanarak yapın. Not tutmanın faydası derse olan ilgiyi artırmasıdır. Böylece, dinlerken dikkatin uzun süre diri kalması sağlanmış olur. Alınan notlar, yazanın kaleminden çıktığı için bilgi yazanın malı haline gelmiştir. Bu notlar tekrar edilerek yabancılık çekilmeyeceğinden, bir başka deyişle sizin ürününüz olacağından daha kalıcı olacaktır. Unutmayın ki beyniniz size ait olan kavramlara, cümlelere aşinadır. Not tutarken kağıt konusunda cömert davranın. Ufak kağıtlara, mikroskop yardımıyla okunacak yazılarla not almayın. Bu durum hem ders çalışma arzunuzu yok eder (estetik açıdan) hem de göz sağlığınız açısından sizin için zararlı olur. Ayrıca not tutarken kağıdın alt, üst ve yanlarında boşluk bırakınız. Bunun ne faydası olacak derseniz, not alırken sizin aklınıza gelen örnekleri, cümleleri, soruları buralara yazabilirsiniz. Bütün bunların yanında renkli kağıtlardan, renkli kalemlerden yararlanırsanız, çalıştığınız dersten zevk alabilirsiniz. Kısaca ders çalışmayı bir zevk haline getirebilirsiniz. Yazdığınız notların belli soruları yanıtlar nitelikte olması oldukça önemlidir. Böylece alınan notlar fonksiyonel olma özelliği taşır. 'Kim', 'nerede', 'ne zaman', 'nasıl', 'niçin', 'ne' gibi sorulara yanıt verecek şekilde olmalıdır alınan notlar. Size en önemli önerimiz mutlaka kendiniz için kısaltmalar yapın. Bu uygulama zaman kaybını engelleyecek ve hızlı bir şekilde not tutmanızı sağlayacaktır. Kendinize ait şifrelemelere başvurun. Belli kelimeleri anlayacağınız şekilde kısaltarak yazın ('örneğin' yerine 'ör.', 'bununla birlikte' yerine '+', 'aynı anlamda' yerine '=' gibi). Ayrıca önemli olan kavramların, can alıcı noktaların altını çizebilir ya da bunların yanına yıldız gibi çeşitli işaretler koyabilirsiniz. Yazı karakterini farklılaştırarak da (italik yazma ya da büyük harfleri kullanma gibi) dikkati bu cümleler ve kavramlar üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz. Not tutarken karşılaştığınız ve anlamını bilmediğiniz kavramların ne olduğunu öğrenip o kelimeleri sık sık kullanarak hafızanıza yerleştirmeye gayret ediniz.
Çan Eğrisi (Curve) Nedir? Not Hesaplama Nasıl Yapılır?
Sınav sonucunda öğrencilerin aldığı notların ortalaması alınır. Ardından istatistiksel işlemlerle (standart sapma) değişim aralığı belirlenir ve artış-azalış miktarı tespit edilir. Örneğin 4 kişilik bir sınıfta vize ve finallerin ortalaması şunlar olsun; 40, 50, 60, 70. Bu sonuçlardan sınıf ortalaması 55 olarak belirlenir. Yani 55 CC olmuş olur. AA BB gibi diğer notlarda standart sapmaya ve CC’ye (yani ortalamaya) göre yeniden hesaplanır, yukarıdaki not sistemi tablosu değişir. Çan eğrisi not sistemi işte budur.Not Hesaplama Nasıl Yapılır? Türkiye’de ve Dünya’daki bir çok üniversitede bağıl değerlendirme sistemi bulunmaktadır. Bu sisteme göre vize sınavının %40′ı final sınavının ise %60′ı alınmaktadır ve aldığınız her puanın aşağıda görüldüğü üzere harf ve katsayı bakımından bir karşılığı vardır.Öğrencilerin akademik başarı notlarının ortalamaları,fakülte yüksekokul veya meslek yüksek okullarında yarıyıl/yıl sonlarında öğrenci işleri tarafından hesaplanır.Bu hesaplama sonucunda öğrencinin akademik başarı not ortalaması ve genel akademik not ortalaması elde edilir. Yarıyıl/yıl akademik başarı not ortalamasını hesaplayabilmek için; bir yarı yıl/yılda alınan dersin not katsayısı ile dersin kredisi çarpılır ardından bu çarpımlar toplanır.Elde edilen rakam yarıyıl/yıl toplam haftalık ders kredi sayısına bölünür. Genel akademik başarı not ortalaması hesaplamasında ise yarıyıl/yıl akademik başarı not ortalamasının hesaplanmasındaki aynı şekilde uygulanır ancak, yarıyıl/yılda alınan derslerin yerine öğrencinin fakülteye girişinden itibaren almış olduğu tüm dersler dikkate alınarak hesaplanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC , G alan bir öğrenci o dersi geçmiş kabul edilir.DC, DD notlarından birini alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için yarı yıl ve yıl sonu akademik başarı ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Aksi takdirde bu dersleri verildikleri ilk yarıyıl/yılda tekrar almak zorunda kalırlar FD,FF,F1 aldığınız dersten her koşulda ve şartta başarısız sayılırsınız ve bu dersleri verildikleri ilk dönem tekrar alırsınız. Bahar yarı yılı sonunda hesaplanan genel akademik başarı ortalaması 1.75 in altında (Üniversiteden üniversiteye değişir, bazı üniversitelerde 1.80) olan öğrenciler ise bir sonraki yıl da hem güz hem bahar döneminde yeni dersler alamazlar ve başarısız oldukları dersleri tekrar alırlar. Bir de fakültede sınavlardaki genel duruma bakılarak bazı derslerde gerekli görüldüğü zaman çan eğrisi sistemi uygulanmaktadır. Bu şekilde mesela 2,00 katsayısına 70 değil de dersi veren hocanın öngördüğü bir puan karşılamakta böylece dersi geçme notu biraz daha aşağılara düşebilmektedir.
2014 KPSS’den Yüksek Puan Almanın Yolları
KPSS’den Yüksek Puan Almanın Yolları 1- KPSS’ye Çalışmaya Zamanında Başlayın Bir çok öğrencinin yaptığı yanlışı siz yapmayın. Nedir bu yanlış? Sınava bir-iki ay kala çalışmaya başlamak… Eğer KPSS’den yüksek puan almak istiyorsanız 8-10 ay öncesinden çalışmaya başlayın; çünkü öğrendiklerinizin tamamen oturması uzun bir süre gerektirir. Bu şekilde, sınav esnasında bilgileri karıştırıp ikilemlerde kalma olasılığınız düşer. Her ne kadar sınava birkaç ay kala konuları bitirip öğrendiğini düşünen öğrenciler olsa dahi, sınav esnasında bilgileri oturmadığından dolayı kafaları karışır ve soruları yanlış cevaplayabilirler. 2- KPSS’den Başka Bir Hedefiniz Olmasın KPSS’ye hazırlanırken, aynı zamanda ALES, KPDS, yüksek lisans, ikinci üniversite gibi hedefleriniz veya faaliyetleriniz olmasın. Atalarımızın bir sözü vardır: ‘’İki karpuz bir koltuğa sığmaz.’’ Karman çorman bir çalışma alanınız olursa hepsinden olabilirsiniz. Önce KPSS’yi geçin, ekmeğinizi kazanın, ondan sonra diğer hedeflerinize odaklanın. 3- Kendinizi Bir Anda Bıktırıp, Sonra Gevşemeyin Yine yapılan bir yanlış, büyük bir hevesle başlayan aşırı çalışma ve sonradan bırakmadır. Planlı ve sakin bir şekilde başlayın. İlk günlerde aşırılığa kaçar, gereğinden fazla çalışırsanız, belli bir süre sonra bir bıkkınlık başlar, temponuz tamamen düşer. İlk günler bir-iki saatle başlayıp yavaş yavaş çalışma temponuzu artırın. 4- Matematik Bilgilerinizi Oturtun Öğrenilmesi uzun bir süreç isteyen ilk derslerden bir tanesidir matematik. Çalışırsınız, anlayamazsınız ya da anlayamadığınızı sanırsınız. Pes etmeden çalışmaya devam ettiğiniz sürece; bir süre sonra her şeyin kendiliğinden kafanıza yerleştiğini göreceksiniz. Bunun için de matematik çalışmaya zamanında başlamak ve asla pes etmemek gerekir. 5- Başarı Ayrıntlılarda Gizlidir KPSS’den yüksek puan alanların ayrıntılara önem veren kişiler olduğu bilinmektedir. Geneli herkes bilir; önemli olan özele girmektir. Çoğu defa sorular hiç ummadığımız ayrıntılardan gelmiyor mu? 6- Özet Çıkarmaya Üşenmeyin KPSS’den yüksek not almanın temel yolu, bilgiyi akılda tutmaktır. Bilgiyi akılda tutmanın en temel yolu ise onu tekrarlamaktır. Tekrarlamanın en kolay yolu da özet çıkarmaktır. ‘’Alim unutur, kalem unutmaz.’’ demiş atalarımız. Ne çalışırsanız çalışın, çalıştıklarınızdan notlar alın ve sık sık tekrarlayın. Bu kesinlikle zaman kaybı değildir. Önemli olan bilgiyi öğrenmek değil, akılda tutup, zamanı gelince de uygulayabilmektir. 7- Konuları İyice Kavramadan Testlere Geçmeyin Her kesimden ‘’bol bol soru çöz’’ tavsiyesi gelse de siz, konularınızı iyice kavramadan soru çözmeye geçmeyin. Bir sayfalık konuyu öğrenmeniz dakikalarınızı alır; oysa tek sayfalık konudan çıkarılabilecek soruları çözmek saatlerinizi alabilir. 8- Herhangi Bir Dersi Gözden Çıkarmayın ‘’Amaan, matematiksiz de yaparım!’’, ‘’Coğrafyadan çakmıyorum.’’, ‘’Anayasa çok karışık.’’ Söylemlerinizden vazgeçin! KPSS’den yüksek puan almak istiyorsanız, hepsine çalışacak, eksiklerinizi tamamlamaya çalışacaksınız. 9- Deneme ve Test Çözmek İçin Zamanınız Kalsın Konularınızı bitirmek için son günleri beklemeyin. Sınava üç ay kala, konularınız bitmiş olsun. Artık bol bol soru çözüp, denemelerle kendinizi deneyin ve eksik konularınızı tekrar gözden geçirin. Bunları yaparken de şimdiye kadar çıkardığınız özetleri tekrar etmeyi unutmayın. 10- Zamanla Yarışın KPSS’de en fazla dert yakınılan konulardan bir tanesi, zamanın yetmeyişidir. Siz öncesinde gireceğiniz deneme sınavlarında zamanla yarışarak en kısa sürede sınavı bitirmeye çalışacaksınız. Bunun için de en pratik yolları ve soru çözme tekniklerini iyice öğrenin. Umarız hakkettiğiniz puanı alır ve atanırsınız.
KPSS Şartı Aramayan Devlet Kurumları
Bir kamu kurumunda devlet memuru olarak çalışmak için KPSS’ye girmeniz gerekmiyor! Bu devlet kurumları  KPSS’siz personel alımı yapabiliyor. İşte o kurumların listesi.. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği sınavsız atamayla memur alımı yapan  kurumların başında geliyor. Başbakanlık Başmüşavirliği de sınavsız atamayla memur alımı yapalabiliyor. Milli istihbarat teşkilatı da özerk yapısı gereği sınavsız memur ataması yapan devlet kurumları arasında. Milli güvenlik Kurulu da bazı durumlarda  memur alımını sınavsız yapabilen devlet kurumlar arasında. Toplu Konut İdaresi (TOKİ) Başkanlığı da uygun gördüğü durumlarda sınavsızmemur alımı yapalabiliyor. Sınavsız memur alımı yapabilen bir diğer kurum da “Devlet Sanatçılığı” olarak bilinen ünvan. Devlet sanatçılığı atamaları Başbakan’ın önerisi Cumhurbaşkanı’nın onayı ile sınavsız olarak yapılıyor
2014 Memur Adayları Dikkat
2014 kamu personeli seçme sınavı memur adayları için  iki yılda bir yapılmaktadır.Her yıl olduğu gibi bu yılda birçok genç memur olmak için yoğun bir şekilde  çalışma sürdürüyor.2014 memur adayları için yapmış olduğumuz araştırma neticesinde bu yılmemur adaylarının kpss puanı düşük olması halinde bu bölümleri yazarakmemur olma ihtimalini yüksek buluyor.düşük kpss puanı ile memur alacak kurumların başında ise  bu kurumlar geliyor.İşte 2014  KPSS’den düşük puan ile memur alacak  bölümler;HemşirelikKütüphanecilikGrafikerDiyetisyenÇocuk gelişim uzmanıBu bölümlere tercihte bulunan adayların atanma ihtimali olduğu gibi,yerleştirme oranına baktığımızda geçtiğimiz yıllarda olduğu  gibi  bu yılda yüksek olacaktı
Reklam
KPSS'de İstenilen Hedefe Nasıl Ulaşılır?
Ülkemizde her geçen yıl önemi giderek artan Kamu Personel Seçme Sınavı(KPSS), memur olma hayali kuran adayların ciddi bir hazırlık sürecinden geçip, yüzbinlerle yarıştığı bir sınav haline dönüşmüştür.Her yıl sınava başvuran aday sayısının artmasıyla birlikte, istenilen bir kamu kurumuna yerleşmek için adayın alması gereken puan değeride giderek yükselmekte ve bir sorunun bile sıralamada ciddi değişiklikler yaptığı görülmektedir.Peki sınavdan iyi bir puanla çıkmak için adayların nasıl bir çalışma yöntemi izlemesi gerekir?Öncelikle KPSS'de P3 puanı ile B kadro adını verdiğimiz memur kadrolarına atanabilmek için adayların girmek zorunda olduğu Cumartesi Sabah oturumunda gerçekleştirilen Genel Yetenek-Genel Kültür testini analiz etmekte fayda vardır.2013 KPSS'den itibaren özellikle Genel Yetenek sınavında sorulan Matematik ve Türkçe testlerindeki soruların tarzı ÖSYM tarafından değiştirilmiş ve sınav ALES mantığına yaklaştırılmıştır. Sözel ve sayısal mantık yürütme sorularına verilen ağırlık adayların özellikle zaman açısından büyük zorluklar yaşamasına neden olmuştur.kpsscafe.com  olarak sınava hazırlanan adaylara yönelik önerilerimizden ilki , bu testteki başarı oranlarını arttırabilmeleri için kendilerine yardımcı olacak ALES kitabı almalarıdır. Özellikle süre sıkıntısı yaşamadan sınavda gelebilecek sorulara hazırlıklı olabilmek için adayların , KPSS kaynaklarından önce herhangi bir ALES yayınından bu tipteki sorulara çalışmaları sınavdaki Türkçe ve Matematik mantık yürütme sorularında elde edecekleri başarıyı arttıracaktır.Bu sorularda başarılı olan adayların diğer adaylardan bir adım önde olacağı aşikardır.İkinci bir önerimizde adayların piyasada bulunan birden fazla kaynaktan bu sınava hazırlanmaları ve yaptıkları her soru çözümünde mutlaka kendilerine süre vererek çalışma yapmalarıdır. Sınavın Genel Kültür kısmında ise geçmiş yıllara göre tek fark Tarih testinden 3 sorunun çıkarılması ve Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi adında yeni bir konunun eklenmesi olmuştur. Tarih testinden çıkarılan 3 sorunun yerine sınavda çıkan güncel soru sayısı 3'ten 6'ya yükseltilmiştir. Özellikle Şubat ayından itibaren her adayın ülke gündemini takip edip, haber izleyerek sınavda gelecek 6 tane güncel soruyu kaçırmaması gerekmektedir.ÖSYM'nin geçmiş yıllarda yapmış olduğu KPSS'nin 2006-2013 yılları arasında olan sınav sorularınında kendi web sitesinde olduğunu ve adayların sınava girmeden bu sorularıda deneme sınavı şeklinde mutlaka çözmesi gerektiğini hatırlatmamızda fayda var.Verdiğimiz önerilerin tüm adaylara faydalı olmasını ve istedikleri hedefe ulaşmalarını dileriz.
İşsiz Öğretmenler Ordusuna 40 Bin İlave
TBMM’ye sevk edilen dershaneler yasa tasarısıyla eğitim kadroları için işsizlik kapısı açıldı. Tasarıyla 615 personel ‘havuz’a atanacak, 100 bin okul müdürü değişecek, 40 bin öğretmen işinden olacak. Büyük tartışma yaratan ve bu nedenle seçim sonrasına bırakılabileceği söylenen dershanelerin kapatılmasına ilişkin yasa tasarısı, önceki gece TBMM’ye sevk edildi. Milliyet'ten Ayşegül Kahvecioğlu'nun haberine göre; dershanelerin Eylül 2018’e kadar bütünüyle dönüştürülmesini düzenleyen tasarıya göre dershanelerde görevli 40 bini aşkın öğretmen işsizlik riskiyle karşı karşıya. Dershanelerin dönüştürülmesinin yanı sıra teşkilatla ilgili pek çok önemli değişikliğin yer aldığı tasarıdaki düzenlemeler özetle şöyle: “Dershane” tanımı yasadan çıkarılacak. Kanundaki “çeşitli kurslar” bölümüne ise “ortaöğretim veya yükseköğretime giriş sınavlarına hazırlık niteliğinde olmamak” şartı getirilecek. Kadrolar ‘havuz’a Dershaneler, 1 Eylül 2015’e kadar faaliyetlerini sürdürebilecek. Dönüşümler, 2017-2018 eğitim-öğretim sonunda tamamlanmış olacak. Özel okula dönüşecek dershanelere bedelsiz en fazla 25 yıllığına Hazine’den arsa tahsis edilecek. Dönüşecek dershanelere, resmi okulda okuyan bir öğrencinin devlete maliyeti kadar eğitim öğretim desteği verilecek. Destek verilecek öğrenci sayısına her yıl Maliye Bakanlığı ile MEB ortak karar verecek. Dönüşüm sürecinin bitiminde özel okul şartlarını sağlayamayan kurumların faaliyetlerine son verilecek. Dershanelerde çalışan öğretmenler, herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan aylık almamak, çalıştığı işyerinde sigorta primleri ödenmiş olmak, çalışma süresi 1 Temmuz 2015 itibarıyla en az 6 yıl olmak şartıyla bakanlık kadrolarına alınabilecek. Öğretmenler, KPSS’ye girmeyecek ancak mülakatla atanacak. Atanacakları illere MEB’in karar vereceği öğretmenler, sağlık özrü hariç 4 yıl süreyle başka hiçbir ile tayin isteyemeyecek. Bu şartları sağlayan dershane öğretmenlerinin, tüm dershane öğretmenlerinin beşte birinden az olduğu biliniyor. Düzenleme ile 40 bini aşkın öğretmen işsiz kalacak. Yasanın yürürlüğe girmesiyle birlikte bazı bakanlık kadroları da kapatılacak. Düzenleme ile 615 personel, “havuz” olarak bilinen “bakanlık müşavirliği” ve “eğitim uzmanlığı” kadrolarına atanarak, fiilen görevden alınmış olacak. Kanun yürürlüğe girdiği andan itibaren 4 yıl ve daha fazla süredir okul ve kurum müdürlüğü ve müdür yardımcılığı yapanlar, 2013-2014 sonunda görevlerinden ayrılacak. Bu durumda olan 100 bin okul müdürü bulunuyor. Sansürsüz Haber
Reklam
KPSS'de Soru Sayısı ve Sınav Süresi Değişti
ÖSYM, 2014-KPSS lisans sınavındaki alan testlerinde soru sayısını 30, iki oturumun sınav süresi de 160'ar dakika olarak belirlendi. ÖSYM'den yapılan açıklamaya göre, 2014-KPSS ile ilgili Devlet Personel Başkanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda bazı kararlar alındı. ÖSYM tarafından KPSS Lisans sınavında pazar günü uygulanan alan testlerinde soru sayısı 30 olarak belirlendi. Bu yolla çok uzun olması sürekli itiraz konusu olan sınav sürelerinin de azaltılması sağlandı. Bu doğrultuda 2014-KPSS Lisans sınavından itibaren alan testlerinin süresi, pazar sabah ve öğleden sonra 160'ar dakika olacak. Hukuk, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri, iktisat, ekonometri, işletme, istatistik, maliye, kamu yönetimi, muhasebe, uluslararası İlişkiler alanlarından ise 30'ar soru sorulacak. 2013-KPSS'de uygulanan Genel Yetenek ve Genel Kültür testlerinin kapsamı ve yaklaşık ağırlıkları, uyumu sağlamak amacıyla, 2014-KPSS Lisans ve 2014-KPSS Ortaöğretim/Önlisans Sınavlarında da aynen uygulanacak. AA
‘Sınav Çetesi, 2005’ten Beri PKK'lıları Memur Yapıyor’ İddiası
HASAN ÇİLİNGİR -TEKİN GÜRBULAK - HABERLER Gündem İZMIRSon dalgada 73 kişi gözaltına alındı. Sınav çetesinin zeki kişileri para karşılığı başkalarının yerine sınava soktuğu tespit edildi, böylece PKK’ya kaydı bulunan kişilerin devlet memuru ve üniversite öğrencisi yapıldığı iddia edildi. Polis yürüttüğü inceleme sonucunda sahtecilik yoluyla devletin çeşitli kademelerine memur olarak yerleştirilen yüzlerce kişiyi ve bunların terör örgütüyle ilişkisini belirledi. Ayrıca söz konusu çetenin, 2005 yılından itibaren devlete memur yerleştirmeye başladığı öne sürüldü.Terör örgütü KCK bağlantılı ‘Joker’ sınav çetesine İzmir polisinin Temmuz 2012’de başlattığı ‘Joker’ operasyonunun üçüncü dalgası 2014’ün ilk günü düzenlendi. Eşzamanlı baskınlarda 73 kişi gözaltına alındı. Çetenin varlığı ÖSS ve KPSS’de iki kez jokerlik yaptıktan sonra pişman olan Dokuz Eylül Üniversitesi öğrencisi gizli tanığın ihbarıyla ortaya çıktı. Gizli tanık, kredi kartı borçları sebebiyle sıkıntı yaşadığı dönemde bunu bilen bir arkadaşının, başkasının yerine ÖSS’ye girerek karşılığında para alabileceği teklifinde bulunduğunu anlattı. Aralık 2011’deki bu ifadeler doğrultusunda polis, sınav çetesini takibe aldı. 7 Temmuz 2012 tarihinde KPSS’nin yapıldığı gün operasyonu başlatarak İzmir, Diyarbakır, Batman, Hakkâri, Gaziantep, Mardin, İstanbul ve Ankara’da 34 kişi, Kasım 2012 tarihlerinde düzenlenen ikinci dalgada ise dokuzu kamu görevlisi 19 kişiyi gözaltına aldı. TMK 10. maddeyle görevli Cumhuriyet Savcısı Ender Karadeniz tarafından hazırlanan iddianamede, M.K.Ö. elebaşılığındaki örgütün 1999 yılından bu yana sahte belgelerle sınavlara ‘joker’ tabir edilen kişileri soktuğu ve 155 olayın tespit edildiği belirtilmişti.İzmir Mali Suçlarla Mücadele ekipleri, operasyonun üçüncü dalgasını 1 Ocak 2014’te yaptı. Dokuz ilde düzenlenen operasyonda 73 kişi gözaltına alındı. Şüphelilerin KPSS, YGS, ALES, KPDS ve ÜDS gibi sınavlara, gerçek şahıslar yerine sahte kimlikler düzenleyerek para karşılığında jokerlerin girmesini sağladığı ve bu yolla birçok kişinin üniversiteyi kazandığı, kamu kurumlarına memur olarak yerleştirildiği belirlendi. İzmir’de gözaltına alınan 10 zanlıdan dördü tutuklandı. Üçüncü dalgada gözaltına alınan kişilerden C.S.’nin Diyarbakır’da, T.A.’nın ise Şırnak’ta eczacı, M.N.’nin Erzurum’da üniversite 4. sınıf öğrencisi, C.N.’nin Diyarbakır’da devlet memuru, T.S.’nin Diyarbakır’da sınıf öğretmeni, M.L.’nin Hakkâri’de okulöncesi öğretmeni olduğu öğrenildi. Mali polis, çeteyi araştırdıkça yeni bilgilere de ulaştı. Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki illerde örgütlendiği, devlet memurluğu, üniversite gibi sınavlara terör örgütü PKK üyesi veya sempatizanı kişileri yerleştirdiği tespit edildi. Polis, şebeke tarafından 2005’ten bu yana devlet kadrolarına kaç memurun yerleştirildiği konusunda net bir rakam ortaya çıkmadığını; ancak hileyle memur olarak atanan kişilerin en az yarısının PKK ile bağlantısının olduğunun anlaşıldığını belirtti. Memur olarak atananların büyük bir bölümünün, poliste terör örgütü PKK’dan dolayı kaydı bulunuyor. Mahkemelerden ceza alanların, çıkarılan aflardan faydalanarak devlet memuru olduğu da emniyet kayıtlarına girdi.MHP’li VURAL: PARALEL DEVLET BURADA ARANMALIMHP Grup Başkan Vekili Oktay Vural, hükümetin paralel devleti hayali birtakım gerekçelerde aramak yerine, ortada duran KCK ve Joker çetesi gibi yapılarda araması gerektiğini söyledi. Vural, şöyle konuştu: “Sınav çetesinde de devletin kurumlarına illegal yollarla girmiş olanlar var, yani somut bir şekilde KCK paralel devleti yapılanmasını görüyoruz. Şu anda Doğu ve Güneydoğu’da böyle bir devlet yapılanması derinleştiriliyor.”
Joker Operasyonunda 3. Dalga
Sahte evrakla sınavlara başkası adına giren ve kamuoyunda 'Joker' sınav çetesi olarak adlandırılan kişilere yönelik, İzmir'in de aralarında bulunduğu 9 ilde 3. dalga operasyon düzenlendi. Operasyon kapsamında İzmir'de, aralarında, başkalarının yerine sınava girdikleri iddia edilen 10 kişi gözaltına alındı. Diğer illerde gözaltına alınacak kişilerle gözaltı sayısının 73'e çıkacağı belirtildi. Şebekenin, sınavlara sahte kişiler sokarak devlet memurluğuna ve üniversitelere öğrenci olarak yerleştirdiği kişilerin en az yarısının terör örgütü PKK ile bağlantısı olduğu iddia edildi. İzmir Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü tarafından ilki 2012 yılının Temmuz ayında düzenlenen 'Joker' operasyonunda 3. dalga gerçekleştirildi. Şüphelilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen KPSS, YGS, ALES, KPDS, ÜDS gibi sınavlara başkalarının yerine girdikleri, özellikle KPSS'ye girerek birçok kişinin memur olmasını sağladıkları belirlendi. Şüphelilerin, başkalarının yerine sınavlara girme karşılığında 20 bin lira ile 60 bin dolar arasında para aldığı, bugüne kadar sınavlar sonucunda memurluğa yerleştirilen 250'den fazla kişinin yarısından fazlasının terör örgütü PKK ile bağlantılı olduğu iddia edildi. Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü tarafından, İzmir, İstanbul, Ankara, Mardin, Batman, Şırnak, Diyarbakır, Gaziantep, Tekirdağ'da düzenlenen üçüncü dalga operasyonda 1'i bayan 10 kişi gözaltına alındı. Şüphelilerin, KPSS, YGS, ALES, KPDS, ÜDS sınavlarına gerçek şahıslar yerine sahte kimlikler düzenleyerek para karşılığında 'Joker' girmesini sağladıkları ve bu yolla birçok kişinin üniversiteyi kazandığı, kamu kurumlarına memur olarak yerleştirildiği belirlendi. İzmir Mali Şube Polisi tarafından 7 Temmuz 2012'de düzenlenen 1. dalga operasyonda 36 kişi yakalanmış, bu kişilerden 2 adet silah, 5 adet şarjör, 102 adet fişek, 42 adet sahte kimlik, sathi diplomalar ve 10 adet sahte 100 TL banknot ele geçirilmişti. Adliyeye sevk edilen şüphelilerden 21'i tutuklanmıştı. 1 milyon TL haksız kazanç Suç örgütünün, sınavlara gerçek şahıslar yerine sahte kimliklerle para karşılığında joker sokması sonucu 1 milyon lira haksız kazanç elde ettiği belirtildi. Yapılan araştırmalar sonucu, sınavlar sonrasında memur olarak 2005'ten bu yana görev yapan kişilere 1 milyon 200 bin lira maaş ödendiği tespit edildi. 3- dalga operasyonda gözaltına alınan kişilerden C.S.'nin Diyarbakır'da, T.A.'nın ise Şırnak'ta eczacı oldukları, M.N.'nin Erzurum'da üniversite 4. sınıf öğrencisi olduğu, C.N.'nin Diyarbakır'da devlet memuru olduğu,T.S.'nin Diyarbakır'da sınıf öğretmeni olduğu, M.L.'nin Hakkari'de okul öncesi öğretmeni olduğu belirlendi. Şüphelilerin ev ve iş yerlerinde yapılan aramalarda, 10 adet sahte ön lisans diploması, 10 adet sahte noter onaylı diploma fotokopisi, 8 adet sahte not bildirim belgesi, 2 sahte kimlik, 3 adet harddisk, 1 laptop bilgisayar ele geçirildi. Suç örgütünün bugüne kadar para karşılığı 23 kişiyi haksız olarak kamu kurumlarına memur olarak yerleştirdiği, bu kişilerden birinin araştırma görevlisi olduğu belirlendi. Birçok kişinin de para karşılığı üniversitelere öğrenci olarak yerleştirildiği, bu öğrencilerden 5'inin hukuk fakültesinde, birinin de yüksek lisans öğrencisi olduğu tespit edildi. Yapılan araştırmada, suç örgütü tarafından kamu kurumlarına ve üniversitelere yerleştirilen birçok kişinin PKK başta olmak üzere terör suçlarından kayıtlarının bulunduğu ortaya çıktı. Gözaltına alınan şüpheliler Mali Şube Müdürlüğü'nde sorguya alındı. Şüphelilerin, yarın sabah adliyeye sevk edilecekleri öğrenildi. CNN Türk
Reklam
Likör Fabrikası Planı da İptal
Yıkılan Likör Fabrikası'nın yerine inşa edilecek Quasar gökdelenleri için yapılan imar planı değişiklikleri kamu yararına aykırı bulunarak iptal edildi. Mahkeme: Tescilli eserlere zarar verildi, nüfus yoğunluğu ayrıcalıklı imar haklarıyla artırıldı Yıkılan Şişli Likör Fabrikası’nın yerine inşa edilecek Quasar gökdelenlerini mümkün kılan imar planı değişiklikleri, TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Şubesi’nin açtığı dava sonucunda kamu yararına ve şehir planlama ilkelerine aykırı bulunarak iptal edildi. Mimar Emre Arolat’ın tasarladığı, 50 katın üzerinde olması planlanan Quasar gökdelenleri, esasen TOKİ iştiraki Emlak Konut GYO’ya ait Şişli Likör Fabrikası arazisinin üzerinde, İsviçre kökenli Viatrans AŞ ile Meydanbey İnşaat ortak girişimi tarafından ‘arsa karşılığı gelir paylaşımı’ modeliyle inşa ediliyor. Projeyi mümkün kılan 22 Şubat 2011 onanlı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişiklikleri bu kararla iptal edilmiş oldu. 6- İdare Mahkemesi, 4 Aralık 2013 tarihli kararında tescilli eserlere zarar verildiğini belirterek plan değişikliğinin şehrin anayasası hükmündeki 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı’ndaki hükümlere uymadığını, parsel bazında yapılan değişiklik ile “Önemli bir nüfus ve yapı yoğunluğu getirilerek plan bütünlüğünün bozulduğunu”, bodrum katlarının emsale (toplam inşaat alanını belirleyen katsayı) dahil edilmemesi gibi imar yönetmeliğine aykırı yollarla nüfus yoğunluğunun arttırıldığını, trafik yoğunluğunun çok fazla olduğu bir bölgede sıkışıklığın daha da artacağını tespit etti. Mahkeme kararında Toplu Konut İdaresi (TOKİ) Başkanlığı’nın ‘ayrıcalıklı imar hakları talebi’nin, yapı-trafik yoğunluğunun çok fazla olduğu ve boş alanın bulunmadığı Şişli bölgesini daha da kötü etkileyeceğini belirtti. Plan yeni, her şey aynı! Mahkeme, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın ‘yeni imar planı değişikliklerinin onaylandığı’ ve ‘dava konusu planın yürürlükten kalkığı’ yönündeki itirazını da kabul etmedi. Mahkeme kararında, ‘Yeni planla davacının talep ettiği değişikliklerin yapılmadığı anlaşıldığından’ mevcut davaya devam edilmesinin uygun görüldüğü not edildi. Elif İnce | Radikal